Wady i zalety Imprinta
Po doświadczeniach w moim samochodzie mogę ocenić kalibrację Imprint Managerem w Alpine CDA-9887R następująco:
Zalety brzmienia w trybie MultiEQ:
- słyszalna poprawa wyrazistości zakresu średnich częstotliwości, dzięki czemu wokale stają się czytelne i wyraźne;
- bardzo dobra detaliczność i wyrazistość wysokich częstotliwości;
- dobre uporządkowanie pozornych źródeł dźwięków na scenie;
- dobre zgranie subwoofera z systemem przednim;
- charakterystyka, która nie męczy nawet przy długim słuchaniu.
Do wad trybu MultiEQ zaliczyłbym:
- zbyt niski poziom basu ? zarówno niskiego, jak i średniego (w pewnym stopniu istnieje możliwość jego podbicia regulatorem basu);
- nieco syntetyczne brzmienie;
- wyraźnie zaznaczone granice sceny dźwiękowej, z ograniczonym poczuciem przestrzeni;
- scena w zakresie średnich częstotliwości zbytnio przysunięta do słuchacza;
- nie wykorzystanie możliwości dobrania indywidualnych opóźnień dla każdego kanału w trybie 3-way.
Wydaje się, że większość mankamentów trybu MultiEQ - przy jednoczesnym zachowaniu zalet - można by wyeliminować poprawiając jedynie program do kalibracji, bez potrzeby ingerencji w sam proces pomiarowy i sprzęt. Wystarczyłoby, żeby użytkownik miał możliwość ingerencji w program wysyłany do jednostki centralnej po dokonaniu serii pomiarów. Gdyby była możliwość ręcznej korekcji parametrycznej charakterystyki częstotliwościowej oraz opóźnień dla poszczególnych kanałów, kalibracja byłaby o wiele bardziej użyteczna. Dodatkowo, gdyby istniała możliwość zapisywania wyników pomiarów na dysku komputera w celu ich późniejszej ręcznej obróbki i wysyłania do odtwarzacza, można by w pełni wykorzystać technologię Audyssey.
File information | |
Filename: | KTX-100EQ-2.jpg |
Album name: | admin / Imprint |
Rating (8 votes): | |
Keywords: | alpine imprint |
File Size: | 60 KB |
Date added: | Jan 26, 2009 |
Dimensions: | 600 x 417 pixels |
Displayed: | 8053 times |
URL: | http://golf.ppuatom.com/displayimage-117.html |
Favorites: | Add to Favorites |
Komentarze